Blog - 10 juni 2019

Corporate en visual identity..... ja wel eens van gehoord.

Als je aan 10 verschillende mensen vraagt wat “identity” inhoudt, krijg je hoogstwaarschijnlijk 10 verschillende antwoorden. Er is veel verwarring en onduidelijkheid over dit onderwerp. Toch is corporate en visual identity een zeer belangrijk onderdeel geworden de laatste jaren. 

Wat is Corporate identity?

“Corporate identity is eigenlijk het kloppend hart van het bedrijf. Het zijn jouw kernwaarden, missie en visie. Kijk naar de ideale klant en welke waarden en middelen heb jij nodig om de ideale klant te bereiken. 

Een goede corporate identity geeft focus, sturing en energie. Weg met lange teksten, wij hebben tools ontwikkeld om jouw corporate identity op een handzame en makkelijke manier te ontwikkelen. Zo staat jullie team met alle neuzen in de juiste richting.

Wat is Visual identity?

De woorden verklappen het al een beetje. De Visual identity is de visuele vertaling van jouw bedrijf. Deze bestaat uit het logo, kleuren, typografie, patronen, fotografie, beelden en de algehele look en feel van het bedrijf. De visual identity is het richtlijnenpakket voor de visuele interne en externe communicatie. 
Om de consequentie te behouden is er de mogelijkheid een “brandbook” te ontwikkelen. Hierin staan alle do’s en don’ts van de identiteit. 

Wat kan het voor mijn bedrijf betekenen?

Merkbeleving en betekenis zijn de laatste jaren erg belangrijk geworden. Mensen kopen niet zomaar een nieuw product of nemen je diensten af. Alles draait om beleving en gevoel. Fans maken van je klanten in plaats van afnemers. In de identity laten we zien en ervaren waarom je doet wat je doet en bouwen zo een onderscheidend concept.

Wat is jouw missie en visie?

Kun jij in minder dan 2 zinnen vertellen wat jouw missie is? Als jij zelf niet precies weet wat je missie en visie is geeft dit een belemmering in de vooruitgang van je bedrijf. Een schipper vertrekt ook niet zonder eindbestemming.

Onze missie? 
“We build a creative and meaningful corporate identity”

Visie
“We make brands worth seeing”

say hello.

2019 © revived. Privacy

We werken samen met ambitieuze mensen en bedrijven.
Graag bouwen wij samen aan een mooiere toekomst.

info@revivedreclame.nl

Say hello

Info@revivedreclame.nl
+31(0)6 417 39 574

Kantoor

Plan-B
Hurksestraat 19, unit 1.34
5652 AH Eindhoven

Identity

Merkidentiteit
Merkbeleving
Visual identity 
Signing

Sluit Menu