Yes...Ik ben ondernemer!

Je hebt eindelijk die moeilijke stap durven zetten en staat nu aan het roer van jouw eigen onderneming. Gaaf hoor! Je zult als snel merken dat er ongelofelijk veel bij komt kijken en dat er erg veel geregeld moet worden om je bedrijf goed op de kaart te zetten. Pak het stapje voor stapje aan maar doe het wel goed. Een goed begin is het halve werk. Wij hebben een aantal tips op een rijtje gezet om jou power start te laten slagen.

Daar heb ik toch helemaal geen tijd voor.

Veel ondernemers zullen denken, hup snel aan de gang…. klanten binnen halen, werk, werk, werk.  Maar vaak worden erg belangrijke dingen overgeslagen welke jouw bedrijf een enorme boost geven. Denk aan je ondernemersplan, je missie, je visie en je identiteit. Mensen zoeken een betrouwbare partner met weinig tot geen risico. Daarom is het belangrijk een goed plan te hebben en een professionele huisstijl en identiteit.

Een vliegende start met onze tips.

  1. Bedenkt een goede bedrijfsnaam.
    Denk goed na over de naam van je bedrijf. Dit wordt een van de belangrijkste pion op het schaakspel om mensen kennis te laten maken met je bedrijf. Denk ook na of deze naam over 10 jaar nog steeds aansluit bij de organisatie. Veel bedrijven komen er in de loop van tijd achter dat de gekozen naam niet meer aansluit bij de missie en visie van het bedrijf. Dat is de reden waarom er vaak een “Rebranding” ingezet wordt.

  2. Bepaal het doel van de onderneming.
    Je bent niet zomaar je bedrijf gestart, je hebt ongetwijfeld een doel voor ogen. Wat biedt jouw organisatie waar toekomstige klanten heel blij van worden? Wat is de reden geweest dat je de onderneming gestart bent? Als je de doelen goed voor ogen hebt kun je daar de strategie op aanpassen. Vaak worden deze onderdelen verwerkt in het ondernemersplan, dit is ook zeker raadzaam om op te stellen.

  3. Ben een grote vis.
    Jezelf direct positioneren als “Fotograaf”, “Webdesigner”, “Timmerman” of “Adviseur is vaak niet de beste oplossing. Je bent dan een kleine vis in een hudge vijver. Draai het om, ben een grote vis in een kleine vijver. Specificeer jezelf. Een natuurfotograaf, horeca webdesigner, Timmerman kozijnen of verzekering adviseur.

  4. Zorg voor herkenbaarheid.
    Stel dat de “Zeeman” ineens kleding gaat verkopen van 100 euro. Dan denk ik dat ze toch iets moeten veranderen aan de visuele identiteit. Het blauw en geel accentueert de corebusiness, goede producten voor een zeer lage prijs. De visuele identiteit zegt veel over een bedrijf. Wat voor gevoel krijg je bij het zien van de huisstijl kleuren en welke emotie komt er opzetten bij het zien van het lettertype. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Dat is bij de “Visual Identity” hetzelfde. Zoals een verhaal je helpt bij het onthouden van ingewikkelde informatie zorgt een logo en identiteit voor bekendheid en herkenning.

  5. Zet de Missie & Visie op papier.
    Elk bedrijf heeft een drijfveer, een missie en visie voor succes. Maak deze openbaar. Print en hang de visie van het bedrijf groots op kantoor of in de kantine zodat iedereen inclusief werknemers weten waar ze voor werken. Door de visie uit te spreken krijgen klanten binding met het bedrijf en maak je van je klanten trouwe fans. Ook voor de interne en externe communicatie is het erg belangrijk te weten wat de missie en visie van het bedrijf is. Zo kan bijvoorbeeld het reclamebureau meedenken in de behoefte van de klant.

  6. Praat met concullega’s.
    Ben niet bang voor je concurrenten. In deze tijd is samenwerken van groot belang. Kijk naar je grootste concurrent en neem contact met ze op. Wellicht hebben zij ondergeschikt werk liggen waar dit bedrijf eigenlijk te groot voor is. Een mooie kans om wat nieuwe klanten te verwelkomen.

  7. Weggevertjes.
    Jahoor… dat gaat weer geld kosten. Tsja deze tip zal waarschijnlijk wel iets kosten maar deze manier van communicatie is wel erg succesvol. Wie is er nou niet gek op; GRATIS! Een heerlijk woord waar iedereen de oortjes van laat spitsen. Het maakt dan ook eigenlijk geen bal uit wat je precies weg geeft. Iedereen wordt altijd blij bij het ontvangen van een gratis presentje. Neem bijvoorbeeld het notitieblokje. Een ondergeschoven kindje maar mega effectief. Kijk maar een om je heen, hoogst waarschijnlijk heb jij wel een bloknootje op je bureau liggen. En dan te bedenken dat op dit bloknootje eigenlijk 50 visitekaartjes geprint zijn. Ze belanden in vele handen en komen op de gekste plekken. Dit is enkel maar een voorbeeld van een weggevertje, er zal nog tal van andere producten welke de show stelen met jouw logo erop.

say hello.

2019 © revived. Privacy

We werken samen met ambitieuze mensen en bedrijven.
Graag bouwen wij samen aan een mooiere toekomst.

info@revivedreclame.nl

Say hello

Info@revivedreclame.nl
+31(6) 417 39 574

Kantoor

De ambachten 70
5591 NJ • Heeze

info@revivedreclame.nl
+31(0)6 417 39 574

Brand Identity

Strategie
Visual identity 
Branding
Brandbook

Sluit Menu