Een logo en huisstijl laten maken.

Logo’s; We kunnen er zo 10 omschrijven zonder dat we de naam van het desbetreffende merk verklappen. De gele M, het witte vogeltje, de zwarte appel. Een logo is de meest directe manier om kennis te maken met een bedrijf en te laten zien dat je bestaat. Wat je doet en waar je voor staat. Het verklapt veel over het karakter, en de persoonlijkheid achter het bedrijf. Vaak is het een van de eerste indrukken die jouw potentiële klanten opdoen. Een zeer belangrijk onderdeel wat je met veel zorg en aandacht aan moet ontwikkelen.

Logo, huisstijl, corporate & visual identity.... ik snap het niet meer.

Vaak is er verwarring over het horen van verschillende termen als: Corporate identity, Visual identity, Branding, Huisstijl etc. Toch zijn deze termen allemaal verschillend maar vormen samen de communicatie fundering voor jouw bedrijf. Goed… “Corporate Identity” is de gedachte achter de onderneming. Hierin worden de missie, visie en kernwaarden bepaald maar ook de naam voor het bedrijf. De “Visual identity” is de visuele vertaling van de “Corporate Identity”. Het is eigenijk de uitgebreide variant van de huisstijl. Dit omvangt alle visuele onderdelen van de onderneming zoals: Logo, Typografie, Kleurgebruik, Tone of voice, Fotografie, illustraties, patronen, iconen. De Corporate identity en Visual identity vormen samen de branding. 

Top! maar hoe wordt het gemaakt dan?

Je merkt dat er best veel bij komt kijken en dat er geen standaard is voor het ontwikkelen van de branding. Voor het verloop van het proces maakt het een groot verschil of je voor een eenmanszaak of en kick ass bedrijf met 100 man personeel aan de slag gaat. Of het om Rebranding case gaat of een nieuw te starten onderneming.

De organisatie
Starten doen we bij de organisatie zelf. We willen graag weten met wat voor bedrijf we te maken hebben, wat is de drijfveer, wat zijn de klanten, USP’s, kernwaarden en nog veel meer. Een goed onderzoek is essentieel om succes te bereiken. 

Visualiseren maar
Nu kunnen we met het creatieve deel van het werk aan de slag gaan. Alle verkregen info verwerken we in schetsen voor het woord en/of beeldmerk dat aansluit bij de persoon en klanten achter de organisatie. 

Presentation!
Na het diep graven, denken en schetsen werken we de schetsen uit voor de presentatie. The moment of truth! Vaak scoren we direct een homerun. Soms moeten we toch wat bijschaven. Dan gaan we met de verkregen feedback aan de slag. Net zo lang tot we het hardst haalbare applaus krijgen.

Van scherm naar tastbare middelen.

Als we de visual identity volledig hebben kunnen we de middelen gaan ontwerpen. Dit gaat vaak in een rap tempo omdat we alle gereedschappen en onderdelen al in huis hebben. Grote kans dat jij het visitekaartje, briefpapier, enveloppen, word template en meer volgende week al in huis hebt.

say hello.

2019 © revived. Privacy

We werken samen met ambitieuze mensen en bedrijven.
Graag bouwen wij samen aan een mooiere toekomst.

info@revivedreclame.nl

Say hello

Info@revivedreclame.nl
+31(6) 417 39 574

Kantoor

De ambachten 70
5591 NJ • Heeze

info@revivedreclame.nl
+31(0)6 417 39 574

Brand Identity

Strategie
Visual identity 
Branding
Brandbook

Sluit Menu